PENTING..!! Jika Ingin Tetap Sehat, Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))

PENTING..!! Jika Ingin Tetap Sehat, Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))

Baca Juga

Penyusutan tiba - tiba berat tubuhnya itu pula menimbulkan tiada lagi keceriaan pada muka khairul helmi yang saat ini terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di kampung tok panjang, dekat mari semenjak 2 tahun. kemudian.

baginya, semenjak 2 tahun kemudian sebagus sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan dan juga berat tubuhnya pula menurun sampai - sampai kurus kering.
jadi kondisinya betul - betul menyedihkan kerana kadang - kala hanya mampu terlantar di rumah akibat penyakitnya itu dan juga terpaksa dipapah oleh adiknya, nurul athirah, 24.

“dulu tubuh aku sempat menggapai 100 kilogram jadi aku dikate­gorikan berbadan besar tetapi sehat dan juga sanggup bekerja bagaikan operator kilang dekat perai.

“namun seluruhnya berbeda pada 2012 bila aku disahkan menghidap diabet yang kronik menimbulkan berat tubuh menurun dan juga saat ini cuma sanggup terlantar di rumah dan dilindungi oleh adik wanita aku, ” katanya dikala ditemui di rumahnya disini hari ini.
 




tambahnya, semenjak bunda bapanya berpisah, ibunya, rosmah sulaiman, 44, berkahwin lain dan saat ini menetap berbarengan bapa tirinya dan juga hanya sesekali tiba menjenguk­nya di rumah.

jelas khairul helmi, biarpun berkecil hati dengan nasib yang menimpanya namun, ia reda dan juga pasrah atas syarat itu.

“kalau dapat diputar berulang dikala, aku mahu berulang sihat tipe dulu dan tinggalkan amalan kurang baik gemari minum air berkarbonat bagaikan puncak penyakit ini, ” tuturnya.

sedangkan itu, rekannya, mahazan mohamad, 34, mengatakan, ia tidak menyangka khairul helmi jadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik karna menyangka rekannya itu sepanjang ini diet.

“memang aku kaget apabila dimaklumkan yang ia menghidap diabet kronik kerana aku kira ia hanya berdiet. apa juga aku senantiasa hendak terdapat di sisinya dan juga berikan sokongan supaya ia berulang sehat "  

(sumber https:// satu- pedia. blogspot. com/2017/01/penting-jika-ingin-tetap-sehat. html )

Related Posts

PENTING..!! Jika Ingin Tetap Sehat, Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))
4/ 5
Oleh